Saturday, March 31, 2012

Plasma Plays in 21 Ways

So here I am, sick... can't exercise, can't do much of anything but sit around. I am bored... which hasn't happened in a long time! So I decided to come up with a nail polish tag. This tag can last as long as you like it to, you can wear your designs for consecutive days, or change daily. I don't have much time here left at the house, So I'll have to change it up more often than not in order to complete my own tag game before I go.
I hope anybody that wants to play along, does. Idk how to tag people from my blog? ... hmm.. so I know I want to tag pretty much everyone, even the cuties on instagram ;)

Forgive me if this is super cheesy, I'm on DayQuil. I am, however, going to commit! So stay tuned to see how I decided I'm going to rock this list

Have y'all seen the 31 day challenge of 31 consecutive nail art? I feel like the pressure of changing your polish daily isn't for most people; especially since if you end up loving the design, you'll have to remove it in order to do the design for the following day. Which is exactly why I haven't tackled this 31 day challenge.
Well I'd like to propose ''Plasma Plays in 21 Ways''
You can do each of these daily or stretch it out as long as you like! I like to recycle manicures so you will see that a lot on this list. (a solid color one day, adding a stamp or something to it when you get tired of it a couple days later)
I find it hard to decide how to paint my nails. There are so many options and when you have as many colors as I do, the choice can be overwhelming.

Hopefully this fun list can help inspire you guys to get into your nail polish and enjoy it!

sorry about longest intro ever, i'm new to this lol

Plasma Plays in 21 Ways

1 Rock a Nude Shade
2 Add a Layer of Shimmer/Glitter/Anything You Choose, To That Nude
3 Polka Dots (get creative, do multi colors, do it over the nude from before or change your base color, go monochromatic) So many options!
4 Execute a half moon manicure!
5 Go dark
6 Stamp some metallic polish over that dark with the image plate of your choice!
7 Do a gradient of 2 colors or more (check YT for different kinds of techniques)
8 Get your stripe on. Vertical, horizontal, diagonal, one, two, seven?! oh what to do!
9 Ruffian! Example 
10 Ombre nails
11 Pick a color you've never worn (I'm hoping I'm not the only one with untrieds) lol
12 Pick a green
13 Add a layer of polish over that green that you think doesn't go with it! (orange glitter?) be creative! Get ugly! 
14 Today, we will wear blues!
15 Grab a straw and do some paint splatters over that blue! One color, multicolored, whichever you please! If you don't know what I'm talking about, see this tutorial
16 Wear a pink
17 Add flowers to that pink *stamps, one-stroke, dotted flowers* you choose!
18 Wear a purple
19 Add a chevron (those triangles) to your purple! Use scotch tape if you need help!
20 Go yellow
21 Finally, add a black stamp to that yellow


  1. I love this!! I am going to find a nude right now!! I am Mrsblessedlikethat on youtube. I don't know how to create an account on here.

  2. Replies
    1. i'm so glad you think so! i was second-guessing myself, i felt cheesy! lol

  3. I can't wait to try this! I only recently found u on youtube so finding out u are going to the navy is bittersweet but I wish you all the best:-)

    1. aww this is wonderful, thank you so much! :)

  4. Ooh I like this! I wanna try it too! :D

  5. Hey Plasma! I love this idea and will start it in a couple of days (I have a job interview and need to look polished...get it??...okay, yes, that was horrendously lame). I also wanted to say that I'm going to miss you so much when you're gone...I only found your channels about 1.5 months ago but ive come to love them already. You always bring a smile to my face, and your blooper video had me in stitches. I'm so happy that you are following your dream but what am I going to do when I run out of Plasma-Vision?? (Selfish much?) Srsly tho, thank you for your service to our country and stay safe. :) Michelle (mishka824m)

  6. This is perfect! I'm newly addicted, and have tons of new polish and techniques I want to try. Thanks so much for the ideas! BTW, I've learned so much from your videos! :-)

    1. I started!! Got my nude shade on, but it's not going to last long...I'll be headed to #2 pretty quick! :-)

    2. yayyyy i'm so glad!!! i was so afraid people would totally skip this lol

  7. wow definatly going to do this :) You have inspired me!

  8. Yay! Thank you for the inspiring list. This will be so much fun! I agree with you, I'd rather wear my designs a couple of days before changing it (especially if you put a lot of work into it!). I hope you feel better soon =)

    1. awwww yay!! i'm so glad you liked. i wish i could have started but i ended up getting pretty sick lol
      hopefully i'll be better soon to do this!

  9. Dude, I'm totally loving this idea since I too didn't want to feel committed to changing every day! Can't wait to start!

  10. LOVE THIS! Can't wait to start tonight! Reblogging it now ;-)

  11. Such a fun tag!! I'm going to try this soon :)

  12. Hey Dree,

    i cant believe you're leaving already !!! i'm scared and excited for you!!!! we are all really gonna miss you!! plwease be safe!!!! i promise to pray for you and your family everyday!!!! i wissh all of gods blessings for you and yours !!!! please keep in touch.

    best wishes on your new adventuires!!!

    Best Regards,

  13. Im doing this even though I don't have a nude, I can just use a light color right? Right:)

  14. Woohoo, I found your blog I found your blog I found your blog!!!

    Yep, I'm going to be starting to Plasma Play in a couple of days, you've just made me realize that in several years of nail polish obsession I've never worn *just* a nude (without stamping or something) ... they're not my thing so I have like none, ha ha. Actually, being unreasonably nostalgic for a minute, would you say Orly Country Club Khaki counts? I ask 'cause that's the reason I first commented on your vids on YouTube, to bug you for a mani using that and OPI You Don't Know Jacques, lol 'K I'm overtired and far too excited that I just found out you replied to a comment I left and remembered who I am so I'm probably scaring you now xD

  15. This is such a brilliant idea :) starting it tonight! And thanks for the introduction to new techniques, it'll be fun to try them :)

  16. I'm a little late seeing the post but I'm gonna try it. I will be posting pics on instagram. loraincd is my username if anyone wants to follow me. Will start this weekend

    Thanks Andrea. Great idea. And I wish u the best of luck, stay safe. I will keep u in my prayers.

  17. Oh my god i seriously love u and im only 12 turned 12 on april 9 and them u go to boot camp on wendsday im so sad i will miss u sooo much
    -future klovespolish9
    ��u you will be in my ❤��

  18. I love this! No time limit right? I'm wearing all blue through April for Autism Awareness, so I can't start it till May!

  19. Okay i'm sooo late, but I've started this on my blog this week. I wanted to play it for a long time now, and I finally did ! Super fun list btw :) Oh and I miss your videos ! I sincerely hope everything is okay for you at bootcamp. Good luck with everything !